Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
GPG.6220.8.2021
Obwieszczenie GPG.6220.8.2021 z dnia 26.10.2021r. dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.8.2021 z dnia 26.10.2021r. dla przedsięwzięcia pn: „Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 20 MW ze stacją transformatorową SN/WM, stacjami nn/SN oraz infrastrukturą towarzyszącą na działce nr 2/2, obręb geodezyjny Gdakowo, gmina Prabuty”.
Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2021 poz. 735) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania (t.j. Dz. U. 2020 poz. 283) zawiadamia się strony postępowania, że po rozpatrzeniu wniosku z dnia 16.04.2021r. (data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty w dniu 19.04.2021r. MPV sp. z o.o., ul. Świętojańska 43/23 81-391 Gdynia, reprezentowanej przez Pełnomocnika PARTNER POL Radosław Pankowski, ul. Bukowa 1 87-500 Rypin o wszczęcie postępowania administracyjnego w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 20 MW ze stacją transformatorową SN/WM, stacjami nn/SN oraz infrastrukturą towarzyszącą na działce nr 2/2, obręb geodezyjny Gdakowo, gmina Prabuty” Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty w dniu 26.10.2021r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.8.2021, w której:
1. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 20 MW ze stacją transformatorową SN/WM, stacjami nn/SN oraz infrastrukturą towarzyszącą na działce nr 2/2, obręb geodezyjny Gdakowo, gmina Prabuty”.
2. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym oraz na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:
1) Warunki dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym:
a) Projektowany rozkład infrastruktury nie może na każdym z etapów przedsięwzięcia kolidować z urządzeniami melioracyjnymi;
b) W przypadku zastosowania transformatora olejowego stację transformatora należy wyposażyć w szczelną misę olejową będącą w stanie pomieścić 100% zgromadzonego w transformatorze oleju na wypadek awaryjnego wycieku lub zaprojektować rozwiązania równoważne;
c) Do pokrycia paneli fotowoltaicznych należy zastosować powłoki antyrefleksyjne;
d) Wysokość całej konstrukcji wsporczej wraz z panelami nie może przekroczyć 4m;
e) Ogrodzenie terenu inwestycji należy wykonać z materiału ażurowego z pozostawieniem wolnej przestrzeni od gruntu na wysokość min. 20 cm w celu umożliwienia przedostania się małym i średnim zwierzętom na teren zajęty przez przedmiotowa inwestycję;
2) Warunki dotyczące etapu realizacji przedsięwzięcia:
a) Prace budowlane należy prowadzić w porze dziennej (tj. w godz. 6-22);
b) Zaplecze i bazę sprzętową należy zlokalizować na uszczelnionym podłożu i wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz.
c) Należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
d) Miejsca postoju maszyn i urządzeń budowlanych, stwarzających zagrożenie zanieczyszczenia środowiska gruntowo- wodnego substancjami ropopochodnymi należy szczelnie utwardzić oraz wyposażyć w maty sorpcyjne;
e) Teren przedsięwzięcia – plac budowy należy wyposażyć w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
f) Należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu i natychmiast zabezpieczać oraz usuwać ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów;
g) W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot;
h) W trakcie realizacji przedsięwzięcia należy zapewnić pracownikom dostęp do sanitariatów;
i) Podczas prowadzenia wykopów należy zabezpieczyć plac robót płotkiem z siatki herpetologicznej przed przedostaniem się do wykopów małych zwierząt – płazów, gadów i małych ssaków; każdorazowo przed przystąpieniem do dalszych prac należy przeprowadzać kontrolę wykopów; uwięzione zwierzęta niezwłocznie należy przenieść poza teren objęty pracami, na właściwe dla nich siedlisko, przenoszenie należy prowadzić pod nadzorem przyrodnika oraz przy użyciu rękawiczek; używany do tego sprzęt należy dezynfekować; prace należy prowadzić pod nadzorem przyrodniczym i potwierdzić wpisem w dokumentacji budowlanej;
3) Warunki dotyczące etapu eksploatacji przedsięwzięcia:
a) W przypadku zastosowania powierzchni trawiastej w graniach terenu funkcyjnego należy utrzymywać ją z wykorzystaniem narzędzi do koszenia, bez stosowania nawozów, herbicydów i pestycydów; dopuszczalne jest wykorzystanie mniejszych zwierząt ( tj. owiec, gęsi) do utrzymywania odpowiedniej wysokości traw;
b) Powierzchnię gruntu pod panelami należy pozostawić biologicznie czynną, a więc urządzoną w sposób zapewniający naturalną wegetację;
c) Pielęgnację powierzchni trawiastej należy prowadzić nie wcześniej niż po 1 sierpnia. Dopuszcza się pielęgnację po 1 lipca, jednak musi to być poprzedzone wizją terenową, wykonaną przez specjalistę ornitologa, stwierdzającą brak występowania na przedmiotowym terenie czynnych gniazd ptasich (z jajami lub pisklętami). Wyniki wizji należy odpowiednio udokumentować wpisem w dokumentacji farmy;
d) W przypadku konieczności mycia paneli fotowoltaicznych należy stosować wodę demineralizowaną, a przy silnym ich zabrudzeniu stosować wodę i środki biodegradowalne;
e) Wody opadowe i roztopowe należy odprowadzać bez podczyszczenia do gruntu na teren działki Inwestora;
f) Należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
W związku z powyższym strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.
Z treścią decyzją zapoznać można się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem Urzędu na wyznaczoną godzinę. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Zawiadamiamy również, że treść wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.8.2021 z dnia 26.10.2021r. udostępniona została w dniu 26.10.2021r. w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty.
Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Niniejsze obwieszczenie w dniu 26.10.2021r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 26.10.2021r. w miejscowości Gdakowo oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie przesłano również do Urzędu Gminy Mikołajki Pomorskie celem zawieszenia na tablicy ogłoszeń Urzędu.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Marek Szulc
Załączniki
- Decyzja GPG.6220.8.2021 (524.83 KB)
- Charakterystyka przedsięwzięcia (360.72 KB)
- Klauzula informacyjna (304.51 KB)
Rozwiń Metryka
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta i Gminy Prabuty |
|---|---|
| Data utworzenia: | 2021-10-26 |
| Data publikacji: | 2021-10-26 |
| Osoba sporządzająca dokument: | Karol Mościcki |
| Osoba wprowadzająca dokument: | Dariusz Pietkiewicz |
| Liczba odwiedzin: | 1072 |

